Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

söndag 5 januari 2014

Fröken i Söder går på fotbollscup

Kickstartade dagen med att gå upp 05.45. Fixade pastasallad till dotterns fotbollscup och även till oss andra. Jag gör alltid fem olika lådor, så att var och en får en pastasallad efter önskemål. Hur många gånger har man inte hört: "Jag vill ha mer kyckling", "Jag vill inte ha tomat" etc
Detta slipper vi nuförtiden och jag får ett irritationsmoment mindre.
Efter en kort joggingtur med hunden(knapp 5 km), begav vi oss i väg för att heja på dottern. Tyvärr förlorade de på straffar i åttondelsfinalen, men E gjorde mål i en av matcherna. Hela laget kämpade bra!
Dotterns match ska precis starta

Våra små på snart tre och fyra år tyckte det var allt annat än kul. Efter att ha hejat och ätit pastasallad ville de helst klättra, gå till kiosken i tid och otid och springa runt.
Jag begav mig hem med den minsta som nu sover på soffan(fortfarande ingen napp, 1-0 till mamma Stina).
Nu tar jag mig en lite lugn stund med en kopp kaffe, en dammsugare(dotterns fotbollslag har sålt kakor..mums mums) och datorn.
Tablett Svenskt Tenn, Fat Indiska, Kaffemugg Twinshome(gamla)
Kruka Sia , Ljuslyktor Iittala, Blomma Blomsterlandet(Jordviva)

Dammsugare

En enkel, men ack så söt jordviva.
Ha en härlig söndag! Kram Stina


4 kommentarer:

  1. Låter verkligen bra med lådor för att slippa tjatet! Våran minsting fyller 2 i Mars och han är högt och lågt när vi är i ishallen med äldsta!!! Dom e söta när dom sover ;-)
    Tråkigt med straffar men hoppas de hade kul, det är viktigt!
    Ha en fin söndag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Tack :) Det är ju så skönt att vara igång igen med träningen...
    Vilket sött fat från Indiska, de har mycket fint ibland.
    Får jag lägga till dig på min blogglista?
    Trevlig kväll, Annika

    SvaraRadera
  3. Oj vad sugen jag blev på dammsugare nu! Är nog dags för middag tror jag...

    Hoppas du får en fin kväll.

    Kram
    Helen
    www.vitaestilo.se

    SvaraRadera
  4. Vilken fin mamma du är som ser till hela familjens bästa......du är verkligen värd en fika paus. Kram Anette

    SvaraRadera