Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

söndag 30 mars 2014

Fröken i Söder hittar gammalt kulturarv

Nyss hemkommen efter en mysig kväll på Halltorp. Skönt att ha nära när man ska hem. För er som inte har nära till Öland kan jag varmt rekommendera en helg på Skansen eller Halltorp.
Häromdagen hade vi utförsäljning av gamla skolplanscher på mitt jobb. Detta var det som följde med hem:
En med skogsmotiv till Tv-rummet(om maken går med på detta....)
En med blommor till systerdottern
Två med dinosaurier som jag ska behålla en utav till grabbarnas lekhörna. Den andra ställer jag nog tillbaka i morgon så att någon annan på jobbet får chansen att köpa.
Jag ska även botanisera om jag hittar fler fina i morgon. Jag tycker det är så charmigt när det ser använt ut.
Vad tycker ni?



 Nu blir det trädgårdsfix, studsmattan ska upp och altanen ska städas. Jag tar med mig kaffekannan och går ut och njuter.
Kram Stina


5 kommentarer:

  1. Vilka snygga planscher! så härligt när man får städa av altanen och trädgårdsfixa, då är det våår:) Kram

    SvaraRadera
  2. Fina planscher! Kul att dom används igen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Jättefina planscher! :-) Här har också kaffepanna fått följa med ut i vårsolen på altanen, härligt när man kan sitta ute och fika. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. åååå så fina planscher, säljer ni sådana på skolan??? Någon fin till mig :-D
    Här har njutits av solen varenda minut! härligt! såpåass att blogg, data allt tekniskt lagts åt sidan och det känns rätt gott...
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Jättefina planscher, väcker gamla skolminnen!
    I helgen har vi njutit av sol, så härligt! Jag har planterat om i trädgården och så har vi naturligtvis ätit lunch och fika i solen. Den här tiden är den bästa!
    Ha en bra vecka, kram.

    SvaraRadera