Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

fredag 30 maj 2014

Fröken i Söder- Boktips

Med risk för att bli tjatig vill jag återigen tipsa alla som inte har läst "Livet efter dig" av Jojo Moyes att läsa den. Jag fick två gamla kollegor att läsa den(svensklärare dessutom;-), de gillade den också)
En annan bok jag läst nyligen och av en helt annan genre är "Rosengädda nästa" av Emma Hamberg
Denna bok var lite i stil med hundböckerna av Lucy Dillon. En bra semesterbok helt enkelt. Gillar också serien som Katerina Janouch skrivit som startar med boken "Bedragen". Böckerna är både spännande och jordnära på samma gång.


Min vän Malin Wollin släpper sin nya bok i juni; "En mamma blir till". Tyvärr är jag inte hemma på releasen, men jag hoppas på att få/köpa en bok snart ändå.

Vad har du för bra boktips till semestern i sommar? Jag hoppas på tre barn som sköter sig själva någon timme per dag(in my dreams...) så att jag kan ligga och sola och läsa bok.
Fredagskram från Stina

3 kommentarer:

  1. Emmas böcker brukar jag läsa, jag gillar hennes lättsamma sätt att skriva på.Den typen av böcker passar mig. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Katerina J böcker har jag läst, de är bra!! Hahah samma här,när ska man läsa på stranden, har alltid med mig en bok, men läsa blir sällan av...
    Kram och ha en skön lördag
    Sandra

    SvaraRadera
  3. Kan tipsa om Shantaram...

    SvaraRadera