Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

torsdag 29 maj 2014

Fröken i Söder-knäckig rabarberpaj

För ett tag sedan bakade jag en rabarberpaj med knäcktäcke efter samma recept som jag gjorde äpplepaj med i höstas. Det blev minst lika gott med rabarber, så det blir nog en favorit i repris på denna variant i helgen. Vi har två stora rabarberplantor i trädgården. Jag tycker att det är gott med både rabarbersaft, kräm och paj.
Receptet på pajen hittar du här. Jag skar mina rabarber i tunna skivor, lade i en skål och tillsatte lite socker. Där fick de safta till sig några minuter innan jag lade dem i formen och hällde på knäcksmeten.
Form Gerbera, Grytlappar Lexington
Gillar du rabarber?
Kram Stina

8 kommentarer:

  1. Mmmm vad gott. Jag gillar rabarber med rätt mängd socker bara. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Älskar rabarber och särskilt i paj.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hi, hi, vi får hoppas det;-)
    Mmm, så gott med rabarberpaj:) Måste se om våra vuxit till sig så att det går att göra lite paj:)
    Å vilken fin lykta du fick där:)
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Rabarber+björnbär testade vi häromveckan med just knäckigt täcke, det var gott! Hinner du hem innan helgen kan du väl ta en sväng norrut? Kram Anna M

    SvaraRadera
  5. Så gott det ser ut! Här har det blivit flera rabarberpajer och en rabarberkaka. Har oxå gjort inlägg om rabarberpaj idag ;) kram Suss

    SvaraRadera
  6. Så himla gott det ser ut, kan du skicka hit lite ;)

    Önskar dig en underbar helg.
    Kram fina du
    Pia

    SvaraRadera
  7. Mmm..Såå gottit!

    /Kram

    SvaraRadera
  8. MMM måste vara en knäckig paj, tycker jag så den här ska provas!
    Tack för det.
    ha en solig och fin dag.
    Kram Helena

    SvaraRadera