Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

torsdag 29 maj 2014

Fröken i Söder-knäckig rabarberpaj

För ett tag sedan bakade jag en rabarberpaj med knäcktäcke efter samma recept som jag gjorde äpplepaj med i höstas. Det blev minst lika gott med rabarber, så det blir nog en favorit i repris på denna variant i helgen. Vi har två stora rabarberplantor i trädgården. Jag tycker att det är gott med både rabarbersaft, kräm och paj.
Receptet på pajen hittar du här. Jag skar mina rabarber i tunna skivor, lade i en skål och tillsatte lite socker. Där fick de safta till sig några minuter innan jag lade dem i formen och hällde på knäcksmeten.
Form Gerbera, Grytlappar Lexington
Gillar du rabarber?
Kram Stina

8 kommentarer:

  1. Mmmm vad gott. Jag gillar rabarber med rätt mängd socker bara. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Älskar rabarber och särskilt i paj.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hi, hi, vi får hoppas det;-)
    Mmm, så gott med rabarberpaj:) Måste se om våra vuxit till sig så att det går att göra lite paj:)
    Å vilken fin lykta du fick där:)
    Ha en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Rabarber+björnbär testade vi häromveckan med just knäckigt täcke, det var gott! Hinner du hem innan helgen kan du väl ta en sväng norrut? Kram Anna M

    SvaraRadera
  5. Så gott det ser ut! Här har det blivit flera rabarberpajer och en rabarberkaka. Har oxå gjort inlägg om rabarberpaj idag ;) kram Suss

    SvaraRadera
  6. Så himla gott det ser ut, kan du skicka hit lite ;)

    Önskar dig en underbar helg.
    Kram fina du
    Pia

    SvaraRadera
  7. MMM måste vara en knäckig paj, tycker jag så den här ska provas!
    Tack för det.
    ha en solig och fin dag.
    Kram Helena

    SvaraRadera