Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

måndag 26 maj 2014

Fröken i Söder- supergod räkröra

Gillar du parmesan och räkor? Då måste du bara testa denna goda röran som jag uppfann till familjen häromveckan då vi väntade på att köttet på grillen skulle bli klart.
Skål Jelly Bean. Underlägg med bestick på, Michael Angrove

 Ingredienser:
2-3 dl skalade räkor. Tar du räkor i lake, krama ur vätskan i räkorna i ett hushållspapper(lite lätt)
drygt 1 dl Parmesan, riv på grövsta sidan av rivjärnet
Några matskedar Creme Fraiche, feta varianten
2-3 msk hackad dill
salt och peppar
Vill du inte ha citron på, kan du droppa ner lite i röran. Det förhöjer smaken.

I min affär var den färska dillen slut, men det fungerade bra med fryst.
Denna röra kan förberedas och förvaras i kyl under dagen. Om ni har gäster är det bara att steka några brödskivor i olivolja och klicka på röran.
Ha en fin kväll! Kram Stina

4 kommentarer:

  1. Åhhh, så himla gott det där lät! Perfekt till ett glas rosé... ;)
    Måndagskram från Kate

    SvaraRadera
  2. Jag gillar det var för sig i alla fall. Har aldrig provat det tillsammans men det låter gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Bara måste testas… jösses så hungrig jag blev nu!
    kram M.E

    SvaraRadera
  4. Låter jättegott och et är ju alltid trevligt med något smått & gott innan middagen.
    Det händer att jag handlar på barnavdelningen ibland, perfekt när det gäller sportplagg som blir rätt mycket billigare i juniorstorlek.
    Jag köpte också bikini häromdagen. Det blev en från Stadium (Race Marine) och en på Intersport. Jag tycker det är bra att ha en att byta med när man badar - tantvarning ;-)
    Hoppas du har klämdag på fredag och kan njuta av långledigt!

    SvaraRadera