Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

tisdag 27 maj 2014

Fröken i Söder- Trädgården frodas

För ett tag sedan kändes det så kalt i trädgården, nu blommar och knoppas det överallt.
Snart blommar mina 3 pionbuskar och rhododendron. Syrenerna sprider redan sin väldoft hemma och snart kommer kvistrosor, lavendel, anemoner, brudslöja och kaprifol att trängas i rabatterna. Det är tacksamt med en hundra år gammal trädgård- det mesta sköter sig själv.








Vi har haft en kirskålsrabatt under syrenbuskarna och vår stora gran som vi gjort i ordning till rabatter med lite stenpartiväxter och odlingskragar av lecablock. I den ena har jag planterat sallad och den andra ska jag plantera lite smågurkor och morötter i helgen.



På baksidan har vi bara ätbart- smultron, vinbär, jordgubbar, rabarber, hallon och ett örtland. Här finns också krukor med tomater och chili.

Har du planterat/ sått mycket i din trädgård?

Ha en fin kväll! Kram Stina




7 kommentarer:

  1. Vad mysigt att ha en gammal trädgård. Har inte hunnit så något än, men har en massa som ska sås.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Vi har en relativ ny trädgård så vi har inte gjort så mycket med den, så en 100 år gammal trädgård hade ju inte varit fel iaf inte med mitt tålamod då jag tror det ska växa fortare än vad det gör hehe...
    Ja dessa små liv, ibland gör de mig galen :-)

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Har också en gammal trädgård som jag tyvärr genom åren har förstört genom okunnighet inom trädgårdsskötsel, men nu har intresset vaknat till liv o jag försöker rädda det som räddas kan.......Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Jag har sått och planterat och väntar nu bara på att det ska blomma! det blir ju fint:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ringblommor är ett måste för mig att så, ljuvliga färger och doftar så gott, gillar också att plocka in en bukett till köksbordet på sommaren.
    Kram Erika

    SvaraRadera
  6. nej nu har jag inte gjort det men jag går och kikar på alla mina tidigare planteringar att få se fina knoppar. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Nu är det som vackrast ute kram Diana

    SvaraRadera