Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

söndag 28 december 2014

Fröken i Söder- Besök från England

I går hade vi en väldigt trevlig tjejkväll. Jag hämtade upp några tjejer på vägen och sedan samlades vi ca 10 tjejer för att babbla och dricka lite vin. Extra kul var det att träffa min fina vän som annars bor i Karlstad, men även de andra glada tjejerna.
Jag och min fina vän H( och Karlstadsvännens syster). Min nödlösning -Ellosklänningen fick ställa upp som mellandagsdress.
Tänk att ett fynd kan bli ett så användbart "räddaren- i -nödenplagg".
Jag åkte hem ganska tidigt och det känns skönt idag eftersom vi ska ha gäster. Våra vänner som bor i London kommer ikväll och i morgon kväll kommer några andra vänner som var sjuka när de skulle komma för någon månad sedan. I kväll ska jag göra kalkon för första gången- håll tummarna för att det det blir bra! Brukar du göra kalkon?

Till dessert blir det klassisk kladdkaka och vispgrädde med krossade polkagrisar. Bilder på maten kommer i morgon.

I går dukade jag upp med mina nya bordstabletter i köket. Det är kul att byta lite ibland så att man inte tröttnar.
Tändsticksask Kristina Stark, Blomma(present)Interflora, Tabletter från Svenskt Tenn



Vi har 10 minus i Kalmar idag. Hade tänkt att ta en joggingtur för att hämta bilen, men det blir nog för kallt.
Ha en fin söndag! Kram Stina


8 kommentarer:

  1. Vad fin du är i Ellosklänningen. Kul med nya tabletter och Ja jag brukar göra kalkon fylld med äpplen och katrinplommon och citron. Sååå gott! Lycka till! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Här är det också kallt men ingen snö än. Hoppas ni har en trevlig kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Mysigt att träffa vänner, det lever man länge på.
    Fint kort på dig !
    Dom där tabletterna är såå snygga, har kollat på dom länge,
    borde kanske önskat mig dom i julklapp, ja ja, jag får börja spara ;) ;)
    Önskar dig en fin fortsättning.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Så mysigt med lite besök:) Ja här är det också bra kallt! Kram

    SvaraRadera
  5. Hallå där snygging!
    Hoppas det gick bra med kalkonen :) Vi har som tradition att äta kalkon på juldagen.
    Så då gör vi en hel, sååå gott!! Stoppar den full med äpple, apelsin, lök och lite olja med salt o peppar.
    Annars om man inte vill göra en hel är det himla gott med kalkonfilé!
    Idag får det bli en liten tur till stan. Måste handla, phu. Inte min favoritgrej, men vi måste ju äta till nyår..
    Vad ska ni hitta på då?
    Ha en fin måndag i sol och härligt bitande kyla:)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. God fortsättning! Vad mysigt med tjejkväll! Brukar vara energiboost!

    -10 låter lite kallt för att jogga!

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  7. Mysigt besök.
    Gillar verkligen tändsticksasken. Kram.

    SvaraRadera
  8. Vilka pinglor!! Vilken trevlig kväll vi hade, alltid så mysigt att ses. Tack för idag och allt gott du hade med dig! Hörs i dagarna...stor kram / C

    SvaraRadera