Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

torsdag 19 februari 2015

Fröken i Söder- bästa bollarna

Ofta översköljs man av goda recept, men man kanske inte testar alla. Jag gillar bloggen"Jennys matblogg" och i denna hittade jag ett recept på Oboybollar.
Litet fat från Gekås, Ullared och servett från TGR
De var inte bara goda, utan supergoda. De påminde om de söta, smaskiga chokladbollarna som vi brukade köpa i Blomstermålas konditori när jag var barn. Denna goda boll passar både barn och vuxna, perfekt till kaffet.
Jag gjorde en ny sats i går och hoppas "glömma" att jag har dem i kylen...så goda är de!
Testa att göra dessa, du lär inte bli besviken. Här kommer receptet:
Jennys matbloggs Oboybollar
150 g smör(ej margarin, riktigt smör ska det vara)
2 dl strösocker
10-12 msk Oboy(1,5 dl)
1 dl mjölk
6 dl havregryn

Blanda allt. (Jag brukar köra med elvispens degkrokar)
Låt stå i kylen i ca 1timme.
Rulla i kokos- klart!

I dag blir det lite hemmafix, ett besök på Kalmar Slott som bara är ett stenkast från vårt hus och sedan ska maken och sönerna klippa sig.

Ha en fin dag! Kram Stina


3 kommentarer:

  1. Hej! Är de så goda som du säger så måste jag ju bara prova! Perfekt att ha i frysen.. Hoppas ni har det gott när ni är lediga! Jag jobbar på, men var ju iväg v. 6... Snart är det i alla fall helg igen, skönt!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Skrattar lite här för vi gjorde alltid oboy bollar när ungarna var små. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Det är barnsligt gott med chokladbollar. Mums. Kram Anette

    SvaraRadera