Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

fredag 20 februari 2015

Fröken i Söder- mutor...är det ok?!

I går var jag och grabbarna på Kalmar slott på riddarguidning och dottern var hemma med en kompis.
Eftersom jag vet att barnen brukar bli "trötta" i benen, tog jag minstingen i sulkyn.

 På slottet fick man flytta sig tillbaka till 1400-talet och hjälpa en riddare att hitta några borttappade saker(svärd, riddarhandske mm), han riskerade annars att kastas i fängelsehålan.
Barnen tyckte det var kul med skattkartan och att leta efter föremålen tillsammans med riddaren. Denna aktivitet passar barn mellan 3-8 år skulle jag tro.

När vi skulle hem tyckte även sexåringen att det var långt(ca 300 m), han hade ont i ryggen och benen och var riktigt eländig;-)
Jag mutade med våfflor som jag lovade att göra när jag kom hem. Detta gjorde att "värken" försvann och vi kunde gå hem.

Och man måste ju hålla det man lovat, eller hur?!


Idag ska vi till simhallen i Mönsterås. Dottern åkte till mormor i förväg igår, men hon lämnade en lapp med instruktioner om vad hennes sallad skulle innehålla. Så gulligt!
Jag gör en liten salladslåda till varje familjemedlem, alla gillar olika saker och så slipper man alla diskussioner om vilket innehåll som är godast.
Den lediga veckan börjar lida mot sitt slut och jag laddar för månaden mars som innehåller två jobbresor; Danmark(Nykoping) och Kristianstad. Utöver dessa resor blir det även en helg i Göteborg(Billdal) då vi ska hälsa på min syster med familj.

Ha en fin fredag! Kram

7 kommentarer:

  1. Ni får ha en jätteskön dag i Simhallen. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Mutor är helt OK ibland. Våfflorna ser supergoda ut. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tycker absolut man får muta ibland. Själv går jag på det med, så inte så konstigt om barnen gör det;-)
    O mig får man meeeeeer än gärna muta, he he ;-)
    Ha nu en fin helg! I morgon åker jag på skrivarkursen, ska bli så spännande!
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  4. Visst är det ok att muta ibland. Förstår att det gick lättare efter löftet om så goda våfflor :) Ha en fin fredag, kram Suss

    SvaraRadera
  5. Javisst får man muta ;-)

    Våfflor vet jag inte när jag åt sist!

    Trevlig kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Man måste absolut hålla det man lovar...speciellt om det handlar om mutor med våfflor. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. TUSEN TACK för din fina kommentar hos mig! Värmer i hjärtat!

    Här gör vi också en burk till varje med sallad för att minimera tjafset! Mönsterås simhall, det var hundra år sen!

    Kram Jenny

    SvaraRadera