Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

tisdag 24 mars 2015

Fröken i Söder- "hemmaspa"

När jag kom hem efter jobbet idag klädde jag om och stack ut och körde en halvtimmes intervallöpning med en kompis. Dammsugaren som jag åt till fikat gjorde sig påmind under passet...att jag aldrig lär mig!!!
Efter passet tog jag en dusch och det tog inte många sekunder innan jag fick sällskap av två små killar som ville tvätta håret på sin mamma. Jag fick sätta mig på knä och sedan fick jag en rejäl hårtvätt med både tvål, schampo, balsam som gnuggades in med skrubbhandskar, tvättsvamp och små starka fingrar.
Ansiktet fick sig också en genomgång så nu kan jag nog säga att jag är väldigt ren från halsen och uppåt.......

Strumpor är upphängda här hemma för i natt kommer "tranan". Tranan kommer varje år natten till den 25/3 och lägger present/godis i en strumpa. Detta firas nog bara i sydöstra Sverige, tror jag.

I morgon är det våffeldagen. Pannkakorna vi skulle haft efter soppan enligt matsedel i morgon byts ut mot våfflor.
Jag ska iväg på en tjejmiddag i morgon kväll, men jag tror att vi får lite våfflor på jobbet.

Ha en fin kväll! Kram

6 kommentarer:

  1. Tack sötnos <3
    Här har jag med preppat för Tranan, men det är ju inget som jag är uppväxt med i Blekinge, tror det är väldigt lokalt.
    Va bra att det funkar då, hoppas det funkar för Marie med, ska kolla igen om hon fick mitt sms :)
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  2. Det är inte bra när maten gör sig påmind vid uteträning ;) Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Duktig du är med träningen! Jag ska äntligen träna i morgon efter lite sjukdom! Längtar faktiskt!

    Den där Tranan har jag aldrig hört talas om :-). Kul att lära sig lite nytt!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Härligt med en riktig scrub ;-)
    Ja, tranan var hos oss också inatt. Han lämnade lite spår och fjädrar vid kaminen. Där luckan lämnats öppen så han kunde komma in ;-)
    M tycker det är jättespännande...
    Våfflor fick vi till frukost här på jobbet, så gott!
    Ha en fin dag, kram!

    SvaraRadera
  5. Tranan.....det har jag aldrig hört talas om.....
    Men våfflor har vi ätit idag, med grädde och sylt! Såå gott!
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  6. Duktig du är! Tranan hittade inte till Karlstad i år heller tyvärr :(. Får införa tradition för barnen till nästa år. Mysigt om vi kunde ses en stund ngn av dagsrna i påsk. Vi hörs av närmare. Hoppas du har en mysig kväll! Kramar

    SvaraRadera