Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

lördag 7 mars 2015

Fröken i Söder- lördag igen

Oj, vad denna vecka gick snabbt. Lördag igen och dags för veckans träningsinlägg.
Det blev löpträning med tjejgruppen i söndags, en liten runda i veckan och gymcirkel idag= totalt tre pass. Jag kommer nog inte hinna träna fler pass per vecka, men tre är ju bättre än inget.....
I kväll ska jag och maken in till grannen/ min kompis som fyllt fyrtio.
Barnen är här hemma med farmor och farfar.
Jag har hjälpt till lite genom att göra lite tilltugg när gästerna kommer. När jag ändå stod i köket passade jag på att göra nutellacroissanter till dotterns stora förtjusning.
Detta är jätteenkelt. Det finns små burkar med sex croissanttrianglar inuti. Lägg en klick nutella på den bredaste delen av triangeln, rulla ihop, pensla med ägg och grädda klara. Det är supergott, men inte nyttigt;-)

Jag fotograferade olivsnurrorna på mina nya mingeltallrikar a la Maria Montazami.
 Visst är de små och söta?!
Olivsnurror gör du så här:
Rulla ut en smördegsrulle.
Bred på lite tomatketchup över hela.
Fördela en burk hackade chilioliver(finns på Ica) över hela.
Rulla ihop som du gör med kanelbullar.
Skär i 0,5-1 cm bitar, tryck till och lägg på en plåt med bakplåtspapper
Pensla med ägg och strö över lite flingsalt.
Grädda i mitten av ugnen i 200 grader till snurrorna fått färg.
Servera varma eller kalla.
Nu är det dags för mig att fixa frisyren efter dagens simhallsbesök, sedan blir det party.
Present och blomma ser du ovan.
Det blir nog en lugn kväll för mig, i morgon blir jag upplockad 07.20 då jag ska köra Vasaloppsspinning på gymmet.
Ha en fin kväll! Kram Stina



1 kommentar:

  1. Heeej vännen!
    Mums så gott! Här körde vi inte heller nån nyttig meny igår, men attans så gott det var:-)
    Du, vänta med att boka om din klipptid, vi kanske tar det efter påsk istället, tror min syster har fler ställen att rensa på först;-) Ha ha ha, själv har jag nog rensat varje vrå snart;-)
    Ha en fin söndag och svettas lagom:)
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera