Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

fredag 1 januari 2016

Fröken i Söder- nytt år nya utmaningar

Då var det nytt år igen och jag summerar 2015 som ett bra år. Det har varit många fina dagar med familj och vänner:  båtturer, sköna semestrar och härliga middagar.
Alla i familjen har varit väldigt friska vilket jag är tacksam för.
Träningen har gått bra, har kört 3-4 pass per vecka under hela året. 
I år kommer det nog bli lite mindre bloggande= när jag får tid.Nu när jag är ledig hinner jag titta in lite oftare. Kommer att lägga ett par, tre inlägg per vecka med mattips, klädtips eller fyndtips.Följ mig gärna via appen Bloglovin så missar du inget;-)
Jag har kommit in på en ledarskapsutbildning som jag kommer att gå parallellt med jobbet under detta år, det ska bli spännande.

Här kommer lite bilder från igår och ett recept på oxfilén som man tillagar två dagar innan en fest...perfekt när man är många.
Gårdagskvällen avslutades med hejdundrande raketer som rundade av en väldigt trevlig kväll med fina vänner. 
Så här lattjolajban blir det när ett barn fotar(dottern) och två håller igång....


I år körde vi med ett avlastningsbord/buffébord vid sidan av vuxenbordet.Här är det Kalixlöjrom på g.
Köttreceptet hittar du här, jag brynte den hela filén runt om lite snabbt först.
Potatisbakelser a la Silla
Rulla ut en smördeg(jag gjorde tredubbelt recept)
Bred en ask(liten) vitlökssmör på
Bred sedan en ask Philadelpiaost på.
Pressa över 6-8 kokta potatisar och strö över ca 1/2 ask örtkryddor Provencale(frysdisken)
Rulla ihop. Hit kan man förbereda och lägga i kylen.

Skiva upp i lagom tjocka bitar. Lägg på ett bakplåtspapper, pensla med ägg och strö över blått vallmofrö. In i ugnen 15-20 min(efter smak och tycke) i 225 grader.
Creme Brulé med limemarinerade jordgubbar

Ha en härlig start på 2016!
Kram Stina


10 kommentarer:

  1. Oj, oj, vilken härlig mat! Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Vilken mat och vad fin du är i klänningen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Härlig nyårsafton, önskar dig en bra start på 2016! Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken pingla, och vilken meny... Lycka till med utbildningen, spännande värre...:)
    Önskar Dig ett fantastiskt 2016, kram Kate

    SvaraRadera
  5. Kikar in för att önska dig en fin start på det nya året.
    Fin bild på dig och killarna :)
    Lycka till med utbildningen, så spännande.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Fina du! Önskar dig en fin start på året. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Wow,snygg du é ❤...
    Önskar dig ett Gott Nytt(igt) År 2016!

    /Kram

    SvaraRadera
  8. Så mycket gott och du är supersnygg!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  9. Oxfilén såg fantastisk ut! hoppas att nya året blir fantastiskt!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. ser så härligt ut.. mumsig mat. kram

    SvaraRadera