Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

måndag 2 januari 2017

Fröken i Söder- Indien del 1

ÅNu är dottern och jag i Indien och hälsar på min fd gymnasiekompis som bor här med sin familj.

Vi flög via Dubai och mellan Dubai och Hyderabad var vi de enda européerna på flyget så vi var något uttittade. Indierna reste sig så fort planet nuddade mark och fortfarande rörde sig så flygvärdinnorna fick skrika flera gånger att de skulle sätta sig. Efter att ha visat pass, visum, blivit fotade och "förhörda" om syftet med resan fick vi lämna fingeravtryck och sedan var det ok att komma in i landet. 
I Indien har alla chaufför och det känns tryggt för den enda trafikregeln är att man inte får köra på någon bakifrån...det tutas rejält i trafiken. 
Dag 1 var vi och bekantade oss i omgivningarna samt var på marknad där jag köpte flera fina pashminasjalar för ca 200kr/st vilket är billigt.
  



Dag 2 var nyårsafton. Vi shoppade ordentligt. Det är rea här så us polo skjortor kostar ca 100- 200kr för barn, levisjeans för vuxen ca 150-250kr och Levis t-shirts ca 50kr. Det är superrea även på sportkläder. Vi åt god vegetarisk mat. 

Alla kollade på oss och flera ville även ta selfies!
På kvällen var på fest på golfklubben med ca 250 gäster. Vi dansade och hade en härlig kväll. 
I går var vi på superlyxig sunday brunch, Bubbel, sol, bad och god mat. 


På kvällen simmade vi 1 km i bassängen och i morse sprang jag och sonen till mina vänner en runda. Nu blir det utflykt, återkommer med fler uppdateringar. 
Kram Stina 

1 kommentar:

  1. Woooow, vilken resa ni gör alltså!
    Vilket minne för Er :)
    Underbart <3
    Kram Anna

    SvaraRadera