Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

fredag 19 juli 2013

Kom på loppis i morgon och lite reafynd

I morgon är det dags för den årliga loppisen på Revsudden som ligger lite norr om Kalmar. Alla är välkomna dit mellan kl. 10-12 på dansbanan Sanna.
Det brukar vara mycket folk och man kan göra fynd till både barnen och sig själv. De brukar sälja både korv och fika. I år tänkte jag och äldsta dottern ha ett bord. Dottern har rensat ut hästsaker, barbiedockor, böcker mm
Jag har rensat lite i mina skåp och garderober.

Lite som dottern ska sälja


Lite som jag ska sälja
I dag har jag även hunnit in på stan en stund. Jag fick höra att Village gått i konkurs och att de sålde ut allt  i butiken till halva priset. Jag hittade lite småsaker och även en brödburk på Åhléns för halva reapriset
Ljusstake för julgransljus, perfekt till julbordet. Fågel till ett av borden på vår trappa. Löpare till påsk samt ett smyckes/ dekorationsträd

Fågeln passade bra bredvid min sommarlovskruka

Dottern fick en Memotavla där läxor, aktiviteter kan skrivas in. Kanske slipper man tjata lite mindre när hon kan skriva upp allt själv???;-)
Brödburken på Åhlens gav jag 60 kr för. Jag kommer att ha texten mot väggen och den helvita sidan framåt.
Om jag hade haft bil istället för cykel(och inte handlat på Village) hade jag span på fler fina saker på Åhléns!

Nu ska jag rensa lite mer i källaren och när pizzan vi nyss åt har sjunkit ner kanske det blir en joggingtur, men jag är inte supersugen på det just nu....vi får se
Ha en jättehärlig kväll! /S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar