Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

måndag 14 oktober 2013

Kors i taket...

tänkte jag, när jag fick med maken på ett spinningpass idag. Det är ju viktigt att göra saker tillsammans och då är det bra att förena nytta med nöje. (Jag hoppade dagens löppass med intervaller eftersom mitt lår inte är helt ok än. )
Dagen i övrigt har rullat på i rasande fart, in i matchen igen efter ett helguppehåll. Nu blir det soffan och  denna goda tesort. (Har redan hunnit dammsuga skåpen efter lite kvarglömt lördagsgodis...)
Finns i mataff'ären
I går blev det gratäng här hemma hos familjen L. Väldigt gott och lätt, gör så här:

  • koka potatis och gör ett hårt mos med lite smör, mjölk och en äggula. Krydda med salt och peppar
  • Spritsa moset(eller klicka) längs kanten av en ugnsfast form
  • Lägg fisk i filéer i mitten av formen, salta( Jag hade sejfilé)
  • Koka i hop en sås med grädde, hummerfond, vitt vin och dill
  • Häll såsen över fisken
  • Gratinera i ugn, 200-225 grader i 20-25 minuter
  • Lägg över lite räkor och servera


Ugnsform; Gerbera
Det blev även lite över till dagens matlåda och gratängen var god även idag.
Hade skickat efter superfin regnrock till dottern som kom med posten idag. Hör och häpna: "Jag tycker det är ONÖDIGT, mamma och så passar min gamla fortfarande"
Bra tänkt av kloka dottern i dagens konsumtionssamhälle!
Have a nice evening!/ S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar