Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

tisdag 25 november 2014

Fröken i Söder- På väg...

Just i skrivande stund är jag på väg söderut för att ta färjan mellan Karlshamn och Klaipeda, Litauen. Det blir en 14 timmars resa för att sedan bli upphämtade med taxi och delta i möten och information kring kommande Erasmus+projekt.
På torsdag blir det en tripp till grannlandet Lettland innan vi tar färjan hem.

Jag packar alltid i sista stund vilket stressar många(läs min man). Jag som alltid är uberplanerad är den som packar sist, kanske lite förvånande.
I huvudet har jag packat sedan flera dagar tillbaka och velat hit och dit med klädbyten, men det hamnar ju inte i väskan. Att packa i sista stund kan innebära att man glömmer något; tandborste är en klassiker. Har även glömt deo någon gång vilket gjorde att jag fick låna mannens tills jag köpt en ny på resmålet. Lite maskulin doft kan ju aldrig skada....
En gång glömde jag trosor när jag åkte till Bosnien, fick köpa några "mormorstrosor" i en affär där utbudet inte var så stort.
Bara man inte glömmer pass och biljetter så ordnar det sig. Och det har jag stoppat ner i väskan tillsammans med åksjuketuggummi, handsprit, plåster; paraply, ipad och hundra andra saker jag kan tänkas behöva....eller inte behöva;-)
Ha en fin tisdag! Kram

1 kommentar:

  1. Hoppas du har allt nu då och ha en kul tripp. Kram Anette

    SvaraRadera