Populära http://bloggar.besökstoppen.se/

måndag 13 juli 2015

Fröken i Söder- regnet har bara öst ner...

Jag hade nog inte trott att jag skulle gå upp vid kl sex varje dag under min semester. Minstingen vaknar den tiden oavsett när han lägger sig. Och om jag väl har vaknat kan jag inte somna om, tyvärr.
Men jag har bl a hunnit baka två olika sorters bullar, sockerkaka, träna, storhandla och göra veckomatsedel+ alla andra saker med familjen.

Så söta och "charmiga"!

Ser ni vad det vräker ner?!

Jag tyckte det blev dags med en veckomatsedel igen så nu behöver jag inte impulshandla flera gånger om dagen(farligt att ha nära till ICA som är öppet 6-23)

Här kommer matsedeln:

Sommarsalladen är så god att jag skulle kunna äta den varje dag
Recept på soppan hittar du här
Laxen här
Sommarsallad här
Vildfärsbiffar här
Sallad med sötpotatis här

Jag tipsade för något halvår sedan om sporttvättmedel. Nu har den kommit i en variant till- lätt parfymerad. Jag tycker den är toppen och perfekt när man tvättar träningskläder flera gånger per vecka. Tvättmedlet finns på ICA. Jag tvättar även fuktiga strandbadlakan med detta tvättmedel.

I morgon ska vi åka och hjälpa mina föräldrar och klippa häcken, syrran med familj är också nere och hjälper till.
Jag ska även klippa mig och färga brynen, det ska bli skönt!
Kram Stina


6 kommentarer:

  1. Vilka bagare...och så gott. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Förstår din irritation.
    Jag kan inte heller somna om! :(
    Och vad ska man göra när det är skit väder nästan varje dag?!
    Baka på du och fyll frysen! :)
    Om och när solen och värmen kommer så har ni ju en massa gofika att ta med till stranden! ♡
    Hoppas ni får bättre väder idag!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  3. Så mycket man får gjort när man är uppe med tuppen. Vilken matsedel, jag blev hungrig bara av att läsa den, så mycket gott! Kram Camilla

    SvaraRadera
  4. Jamen usch, detta regnande! Fast idag skiner solen faktiskt här, det är ingen direkt värme, men bara att solen skiner gör mig glad!
    Och tack för inspo på matlagning, det behövs! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  5. Här regnar det inte tack och lov. Vilken god mat du har på matsedeln Mums! Härligt att få klippa sig och vad gulliga ni är som hjälper till med häcken. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Åå baka bullar så gott:) Jag tänker så ofta att jag ska ställa mig och baka, men det bli liksom aldrig av. Någon paj då och då, men inte mer... Här kom några skurar ikväll IGEN... Men imorn skulle det bli fint:) Ha det så bra. Kram Emma

    SvaraRadera